OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 1807498

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    4 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    26 september 2008
    Jasper Thijs
    Iedereen die ooit een strategie voor een onderneming heeft mogen uitdenken, opschrijven en implementeren, zal door de titel van dit boek geboeid raken: 'Strategisch ondernemen'. Hoe komt het toch dat het planningsproces vaak zo moeizaam verloopt? Dat mensen zich er soms zo weinig bij betrokken voelen? Dat het plan niet echt gaat leven of altijd maar weer in de la belandt? Veel ondernemers willen hier graag een goed antwoord op horen, hoewel dit boek niet per se voor die ondernemers is geschreven. Hans Krijnen mikt, getuige de wervende tekst op de achterkant van het boek, op een iets jongere doelgroep, namelijk 'hbo-studenten, wo-studenten en aanstaande ondernemers'. Het is dus wellicht meer een introductie in strategische planning dan een boek met praktische tips en trucs voor actiegerichte ondernemers.
    recensie
    Economie
    3 juni 2008
    Jasper Thijs
    3-4 minuten leestijd
    De ondertitel van 'Planeet India' laat mijn hart als marketeer sneller kloppen. Deze luidt namelijk: 'Hoe de snelst groeiende democratie de wereld verandert.' We zijn ons toch allemaal bewust van de opkomst van India en nu is er dan wellicht een boek dat me gaat vertellen hoe de ontwikkelingen in India uitpakken voor ondernemers in de rest van de wereld. Hoe zal het onze manier van zakendoen veranderen en welke bedrijfstakken worden het meest direct beïnvloed? Waar liggen de kansen voor ondernemers en waar de bedreigingen? Die vragen zijn van wezenlijk belang bij het uitstippelen van een nieuwe bedrijfsstrategie.
    recensie
    Marketing
    13 december 2006
    Jasper Thijs
    4-5 minuten leestijd
    'Generatie Einstein' is volgens de auteurs Jeroen Boschma en Inez Groen geschreven voor 'iedereen die jongeren wil bereiken, zelfs voor de leraar die voor de klas staat en meer inzicht wil krijgen in zijn leerlingen'. Een ambitieuze doelstelling die zonder meer wordt waargemaakt. Dit boek helpt inderdaad bij het begrijpen en daardoor gemakkelijker bereiken van jongeren.
    recensie
    Strategisch management
    1 maart 2006
    Jasper Thijs
    3-5 minuten leestijd
    'Strategie, leve de diversiteit' van Dany Jacobs is in de eerste plaats een verzameling van denkwijzen en theorieën die te maken hebben met strategie. Diegene die, zoals de ondertitel belooft 'een inleiding in strategisch denken vanuit een veelvoud van invalshoeken' zoekt, is met dit boek dan ook een goed eind op weg. Toch moet er niet te vroeg worden gejuicht. Niet alle nobele doelstellingen die de schrijver met dit boek tracht te bereiken, worden gehaald.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden