
Lees verder
hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.
Meer over Robert CialdiniVan dit boek werden reeds meer dan een kwart miljoen exemplaren verkocht. Hoe beïnvloedt deze zin uw indruk van dit boek? Als u, zelfs maar heel even, dacht dat een gezaghebbend en populair boek precies was wat u zocht, zou u daar wel eens van overtuigd kunnen zijn door een krachtig principe van beïnvloeding, in dit geval het principe van sociale bewijskracht.
Heeft u uzelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en was u er vervolgens over verbaasd waarom u zojuist instemde met een abonnement op een tijdschrift dat u eigenlijk niet echt interesseert? In dit boek over beïnvloeding (inderdaad een kwart miljoen exemplaren verkocht), zal u niet alleen leren welke technieken u ertoe brachten ja te zeggen, maar ook hoe u uzelf tegen toekomstige verzoeken kunt verdedigen. 'Influence' is een praktisch boek voor iedereen die koopt, verkoopt, adviseert, onderhandelt, politiek bedrijft, stemt of geld doneert.
Dit boek is in het Nederlands verschenen onder de titel 'Invloed'.
beïnvloeding psychologie overtuigen verkopen besluitvorming consumentengedrag autoriteit wederkerigheid sympathie sociaal bewijs schaarste marketing consistentie commitment automatische gedragspatronen klik-zoem reacties persuasieve communicatie gedragsbeïnvloeding sociale psychologie manipulatie communicatie conformiteit beïnvloedingswapens sleutelprikkels reclame onderhandelen gesprekstechnieken persuasieve technieken gedragseconomie complimenten positieve associaties professionaliteit concessietechnieken gelijkenis fysieke aantrekkelijkheid marketingstrategieën beperkte beschikbaarheid tijdslimiet verkoopmethoden autoriteitsymbolen