Lees verder
senior adviseur, Twynstra Gudde
Meer over Robin BremekampEerste hulp bij Samenwerken
40 Modellen voor succesvol samenwerken
Gebonden Nederlands 2010 1e druk 9789035232181Samenvatting
Succesvol samenwerken vraagt om moed. Soms moet u durven om een deel van uw eigen autonomie op te geven om te komen tot een oplossing waar alle partijen baat bij hebben. Op deze manier vergroot u de mogelijkheid om ook zelf meer winst te behalen. Zo'n win-winoplossing komt binnen bereik door in een zorgvuldig proces oog te hebben voor de belangen van alle betrokkenen.
Het boek geeft een overzicht van dé 40 samenwerkingsmodellen die zich in de praktijk bewezen hebben. Het boek geeft praktische antwoorden op vragen als:
* Hoe leer ik samenwerken?
* Wat is een passende juridische en organisatorische vorm voor een samenwerkingsverband?
* Wat is strategisch de beste keuze: build, buy or ally?
* Hoe organiseren we het onderhandelingsproces om te komen tot een samenwerkingsverband?
* Hoe gaan we om met conflicten?
De modellen zijn niet alleen chronologisch gerangschikt, maar ook op basis van de 10 sleutelvragen van samenwerkngsverbanden. Zo kan de lezer snel en overzichtelijk de modellen kiezen die het best passen bij de samenwerkingsvraag waarmee hij te maken heeft.
Robin Bremekamp is senior adviseur samenwerkingsvraagstukken bij Twynstra Gudde. Zijn expertise ligt bij de samenwerkingsvraagstukken die zich afspelen op het snijvlak van het publieke en private domein.
Het boek is geschreven voor bestuurders en manegers die samenwerkingsverbanden vormgeven en aansturen, voor adviseurs die samenwerkingsvraagstukken begeleiden en voor iedereen die zich op dit vakgebied wil oriënteren.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Robin Bremekamp
Inhoudsopgave
1 Wat wil ik bereiken met samenwerken?
2 Wat willen wij bereiken met het samenwerkingsverband?
3 Hoe organiseren wij het samenwerkingsverband?
4 Hoe houden wij het samenwerkingsverband succesvol?
Geraadpleegde literatuur
Over de samensteller van dit boek
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan