Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Het innovatiedilemma
Het innovatiedilemma
Clayton Christensen

Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.

Meer over Clayton Christensen
100 jaar Harvard Business Review Bertrand Weegenaar 17 maart 2023 In 2022 vierde Harvard Review , nu bekend als de Harvard Business Review, zijn eeuwfeest. Voor managementontwikkeling was en is het door de jaren heen een onontkoombaar blad. Lees het volledige artikel
Clayton Christensen

Het innovatiedilemma

Het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789047008149
1 stem
Voormalig top 100Totaal 10 dagen
Verkooppositie 961Hoogste positie: 55
Paperback | NL € 24,99 E-book | NL € 14,99
1e druk | 2015 € 24,99 1e druk | 2015 € 14,99
Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis
24,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Geroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn.

Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen – voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden.

Bedenker Clayton Christensen legt uit hoe dit kan gebeuren, en wat een bedrijf kan doen om hetzelfde lot te ontlopen. Het innovatiedilemma is 'een waarschuwing voor ondernemers die zich onverslaanbaar achten – en een bron van inspiratie voor hen die klaarstaan om ze te verslaan'.

'De bijbel van Silicon Valley.' – Bloomberg Businessweek

'Beschrijft een probleem dat bijna alle succesvolle bedrijven zullen krijgen. Glashelder, scherp geanalyseerd – en griezelig.' – Andrew Grove, oprichter van Intel

'Een meesterwerk… het beste boek ooit over innovatie.' – Gilder Technology Report

Trefwoorden

innovatie   ontwrichtende technologieën   strategie   ontwrichtende technologie   management   innovatiedilemma   versterkende technologie   waardenetwerken   middelentoewijzing   technologische verandering   versterkende technologieën   bedrijfsfalen   organisatieverandering   organisatie   marktontwikkeling   klantgericht   marktleiderschap   verandermanagement   resources-processes-values   ondernemerschap   klantgerichtheid   strategisch management   businessmodel   s-curves   organisatorische capaciteiten   autonome organisaties   eerste aanbieder voordeel   succesfactoren   planning op basis van ontdekking   organisatiecapaciteiten  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789047008149
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:19-7-2017
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (4)

recensie
Longread: Het innovatiedilemma
Sjors van Leeuwen | 9 september 2015
Innovatie is ‘hot’. Bedrijven moeten veranderen, vernieuwen en innoveren om te kunnen overleven. Maar innoveren is moeilijk. Zo mislukt het merendeel van alle nieuwe producten en diensten.
Lees verder
recensie
Het innovatiedilemma
Theo Sikkema | 1 juli 2015
Het titelblad van ‘Het innovatiedilemma’ lijkt een heilsboodschap uit te dragen: stellen dat een boek jouw strategie voorgoed verandert is nogal wat. Of het boek daadwerkelijk zo’n impact met zich mee brengt zal mijn carrière uitwijzen. Een aantal goede lessen over innovatie en vernieuwing die ik mijn leven lang mee kan nemen bevat het boek zeker.
Lees verder
recensie
Het innovatiedilemma
Friso van Abbema | 13 oktober 2008
Hoe is het mogelijk dat topbedrijven belangrijke technologische innovaties konden negeren of te laat aanhaakten? Clayton Christensen, professor en innovatiegoeroe van Harvard Business School, geeft hier een verklaring voor in 'The Innovator's Dilemma' (voor het eerst gepubliceerd in 1997). Als antwoord schetst hij 'disruptive technologies' ('verstorende' of 'ontwrichtende' technologieën) en de sprong van een bestaande technologie naar een met veel lagere kosten, een eenvoudiger product met aanzienlijk hogere marges. Gewoon goed management is dan contraproductief.
Lees verder
recensie
Het innovatiedilemma
Jeroen Kemperman | 17 mei 1999
In dit boek bestudeert Christensen één van de meest fascinerende paradoxen in het bedrijfsleven: Hoe komt het dat 'excellente' en door managers, goeroes en beleggers bewonderde ondernemingen het leiderschap in hun branche bij baanbrekende innovaties vaak verliezen aan veel minder goed geëquipeerde nieuwe toetreders? Door te laten zien hoe bedrijven worden gestuurd door de klanten, leveranciers en financiers in hun eigen waardenetwerk geeft Christensen een waardevol en vernieuwend inzicht in de hieraan ten grondslag liggende processen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

nieuws
100 jaar Harvard Business Review
Bertrand Weegenaar 17 maart 2023 In 2022 vierde Harvard Review , nu bekend als de Harvard Business Review, zijn eeuwfeest. Voor managementontwikkeling was en is het door de jaren heen een onontkoombaar blad.
Artikel lezen

Over Clayton Christensen

Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.

Andere boeken door Clayton Christensen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: WAAROM DE BESTE BEDRIJVEN SOMS FALEN
1. Hoe komt het dat de beste bedrijven soms falen? Inzicht in de sector diskdrives voor harde schijven
2. Waardenetwerken en de prikkel om te innoveren
3. Ontwrichtende technologische verandering en mechanische graafmachines
4. Wat stijgt, kan niet dalen

Deel 2: OMGAAN MET ONTWRICHTENDE TECHNOLOGISCHE VERANDERINGEN
5. Geef de verantwoordelijkheid voor ontwrichtende technologieën aan organisaties met klanten die ze nodig hebben
6. Pas de grootte van de organisatie aan de grootte van de markt aan
7. Het ontdekken van nieuwe en opkomende markten
8. De capaciteiten en handicaps van je organisatie beoordelen
9. Geleverde prestatie, marktvraag en de levenscyclus van een product
10. Het omgaan met ontwrichtende technologische veranderingen: een casestudie
11. De dilemma's van innovatie: een samenvatting

Woord van dank
Leeswijzer bij dit boek
Noten
Over de auteur
Register

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De kracht van het paradijs
    Jonathan Holslag
    De kracht van het paradijs
    € 36,99
  • Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs
    Larry Keeley
    Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs
    € 40,64
  • Corporate Venturing
    Dado Van Peteghem
    Corporate Venturing
    € 29,00
  • Working Backwards
    Colin Bryar
    Working Backwards
    € 22,99
  • Masters of scale
    Reid Hoffman
    Masters of scale
    € 27,99
  • How Will You Measure Your Life?
    Clayton Christensen
    How Will You Measure Your Life?
    € 22,22

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het innovatiedilemma

        Het innovatiedilemma
        Clayton Christensen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Het innovatiedilemma

        Verwijder uw beoordeling