Lees verder
David H. Maister staat alom bekend als een autoriteit op het gebied van het management van professionele dienstverlenende organisaties.
Meer over David MaisterMaak waar wat je zegt
Betere prestaties door mensgericht management
Paperback Nederlands 2006 2e druk 9789052615851Samenvatting
In het vandaag de dag zeer competitieve domein van de professionele dienstverleners is de zoektocht naar individueel sterrendom altijd aanwezig. De verleiding om uitputtende uren van uzelf te vragen en uw collega-adviseurs te overtreffen, is vaak moeilijk te weerstaan. Maar het is kortzichtig en heeft een averechtse werking, volgens David Maister.
Juist bedrijven die hun medewerkers aanmoedigen om waar te maken wat ze zeggen, zijn succesvoller dan hun concurrenten. Maister baseert zich op een wereldwijd onderzoek bij verschillende professionele dienstverleners in verschillende bedrijfstakken.
In het baanbrekende 'Maak waar wat je zegt' benadrukt Maister dat een groter succes wordt bereikt:
- als mensen zich als coach opstellen in plaats van als sterspeler
- door mensen die meer voldoening krijgen als ze andere mensen zien slagen
- door altijd de eigen normen en waarden na te streven
Maister ontdekte dat de meeste bedrijven die hij onderzocht, uitblonken door het goed te doen op vlakken waar de meeste andere bedrijven slechts lippendienst werd bewezen: commitment naar klanten, teamwork, hoge eisen stellen, opleiden van personeel. Maar bovenal zichzelf houden aan de hoge eisen. De sleutel tot succes is niet het systeem van het bedrijf, maar het karakter en de vaardigheden van de individuele manager.
U vindt in de tweede editie van dit boek specifieke aanbevelingen voor actie in navolging van managers en werknemers van superhelden-bedrijven; hoe u een energieke werkomgeving creëert, een excellente standaard instelt, mensen opleidt en gewoon plezier hebt - allemaal krachtige technieken tot prestatieverbetering.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over David Maister
Inhoudsopgave
Hoe dit boek gelezen kan worden
1. Enquête
2. Tramster: een casestudie
3. Hoe de succesvolle kantoren scoorden
4. Northport: een casestudie
5. Correlaties met financiële prestaties
6. Mustang Communications: een casestudie
7. Het voorspellingspakket
8. Archipelago: een casestudie
9. De weg naar prestaties
10. Tigrette: een casestudie
11. Onderneming of kantoor? Wat zijn de drijvende krachten?
12. Mortimer Ransford: een casestudie
13. De gevolgen van de kantoorgrootte
14. Bellerophon: een casestudie
15. Leeftijdniveaus
16. Arkwright, Suttong: een casestudie
17. Aanvullende vergelijkingen
18. McLeary Advertising: een casestudie
19. Het standpunt van Julie
20. De lessen: de manager
21. De lessen: het scheppen van een cultuur voor succes
22. De lessen: het ontwikkelen van mensen
23. De lessen: andere onderwerpen
24. Het is niet het een of het ander. Het is allebei
25. De moed om leiding te geven
Bijlagen
Literatuurverwijzing
Dankwoord
Over de schrijver
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan