Lees verder
William Bridges is een autoriteit op het gebied van verandering en verandermanagement. In 1981 richtte hij zijn eigen bedrijf op, William Bridges & Associates.
Meer over William BridgesManagen van transities
Hoe je medewerkers echt meekrijgt in verandering
Gebonden Nederlands 2015 5e druk 9789058719737Samenvatting
Veranderingen in organisaties gaan meestal over situaties als een verhuizing naar een nieuw pand, de reorganisatie van teams, een fusie of een partnership. Deze situationele veranderingen zijn op zich al ingewikkeld genoeg, maar meestal niet zo ingrijpend als transities: het psychologische proces dat mensen doormaken als ze met veranderingen in hun organisatie worden geconfronteerd.
William Bridges stelt dat organisatieverandering alleen slaagt als medewerkers tijdens dit psychologische proces goed worden begeleid. In deze klassieker op het gebied van verandermanagement geeft hij helder en gedetailleerd aan wat nodig is om organisatieveranderingen succesvol te laten verlopen en biedt hij handreikingen om mensen daadwerkelijk te helpen en mee te krijgen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over William Bridges
Inhoudsopgave
Deel 1: Het probleem
1. Het zijn niet de veranderingen die het u moeilijk maken
2. Een testcase
Deel 2: De oplossingen
3. Hoe krijgt u mensen zo ver dat ze loslaten?
4. Hoe loodst u mensen door de neutrale zone?
5. Een nieuw begin
6. Transitie, ontwikkeling en vernieuwing
Deel 3: Non-stop verandering in uw organisatie en uw leven: hoe gaat u ermee om?
7. Omgaan met non-stop verandering
Deel 4: Het eindresultaat
8. Een praktijkvoorbeeld
9. Conclusie.
Bijlagen
1. Bent u klaar voor een transitie?
2. De planning van een transitie
3. De oprichting van een Transitie Monitoring Team
4. Loopbaanadvies voor medewerkers in transities
5. De rol van de leider tijdens transities
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan