Lees verder
Aartjan van Erkel is de beruchtste copywriter van Nederland, en auteur van 'Nummer 1' (bestverkochte managementboek van 2022) en ‘MAAK ZE GEK!’ (bestverkochte managementboek van 2016). Hij leert ondernemers hoe ze de bekendste naam worden in hun markt, en klanten voor het leven krijgen. Duizenden dienstverleners lezen zijn politiek incorrecte marketing-mails.
Meer over Aartjan van ErkelNummer 1
Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 1e druk 9789082634747Samenvatting
Bestverkochte managementboek van 2022
Een manier om meer naamsbekendheid te krijgen is tips geven in je marketing. Daarom delen veel ondernemers gratis hun kennis op internet. Maar wacht eens. Wie verdienen er
nou meer: teachers of entertainers? Je lerares Duits van vroeger of Beyoncé?
Entertainers zijn populairder, en ze hebben een hogere status. Dat weet je allang. Maar waarom gebruik je het dan niet in je marketing? Maak je artikelen, je advertenties en je nieuwsbrieven entertaining. Zodat je klanten geen genoeg van jou kunnen krijgen. Stop met teachen, begin met teasen!
In dit boek laat Aartjan van Erkel zien hoe je een superster wordt in jouw markt met onorthodoxe marketing:
• Hoe je kapt met brave marketing waardoor klanten geeuwend afhaken
• Hoe je nieuwsbrieven schrijft die je klanten hilarisch vinden maar die je concurrenten niet durven te schrijven
• Hoe je klanten charmeert tot op het bot door meer personality in je copywriting te leggen
• Hoe je een sterrenstatus creëert met een minimaal marketingbudget
• Hoe je boeken, trainingen en andere content verslavend maakt
• Hoe je geen klanten meer krijgt, maar volgelingen.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Aartjan van Erkel
Inhoudsopgave
1 De beste is meestal niet de bekendste
De echte reden dat je nog niet de nummer 1 in je markt bent
Heeft een andere ondernemer een grotere naamsbekendheid dan jij, maar is het een pannenkoek? Hoe jij de hoge status krijgt in je markt die je eigenlijk verdient. 21
2 Ben jij leuker dan je marketing?
Waarom je ongeïnteresseerd overkomt als je marketing te braaf is
Saaie marketing is een epidemie. Ontdek de twee redenen dat jouw marketing nu waarschijnlijk een stuk braver overkomt dan jij in het echt bent. 27
3 Check hoeveel personality er in je marketing zit
Ben jij een klein bruin vogeltje of een wilde papegaai?
Hoe fascinerend ben je op dit moment voor je klanten? Check negen dingen waaraan je kunt zien hoeveel personality je aan de buitenwereld laat zien in je marketing. 37
4 Stop met statusverlagende marketing
Hoe je een celebrity wordt in je markt door klanten te geven waar ze verslaafd aan zijn
Je kennis delen in je contentmarketing is saai en voorspelbaar geworden. Hoe je vanaf nu klanten charmeert door te stoppen met teachen en te beginnen met teasen. 53
5 Stuur leukerdere mails naar je klanten
De formule om je e-mailnieuwsbrieven ‘epic’ te maken
Zes manieren om te teasen in je e-mailnieuwsbrieven, zodat klanten geen genoeg van je kunnen krijgen. 67
6 Los al je marketingproblemen in één keer op met entertainment
Tien redenen waarom het tijd is om je marketing leuker te maken
Ben je een beetje klaar met marketing? Check wat tien veelvoorkomende problemen zijn waardoor ondernemers marketingmoe zijn, en hoe je die in één keer oplost. 113
7 Probeer om je klanten nee te laten zeggen
Bevrijd jezelf van ontevreden klanten, klagers en zeikerds door wegjaagmarketing
Vier sluwe manieren om niet-ideale klanten nee te laten zeggen, zodat je alleen nog de lucratiefste klanten aantrekt. 135
8 Maak van jezelf een marketingpersonage
Hoe je klanten fascineert, zodat ze jarenlang of zelfs decennialang geld blijven uitgeven
De meest gebingede series op Netflix zijn populair dankzij de personages. Maak daarom een onvergetelijk marketingpersonage van jezelf, dat verslavend is voor je klanten. 147
9 Hoe je geen klanten meer krijgt, maar volgelingen
Waarom religies al tweeduizend jaar succes hebben met gedragsverandering en wat je daarvan kunt leren
Ontdek drie formules voor permanente gedragsverandering die gebruikt worden door de wereldreligies: de succesvolste gedragsveranderaars uit de geschiedenis van de mensheid. 165
Go go go! 183
Dank 187
Over Aartjan van Erkel 189
Literatuur 191
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan