
Lees verder
Jennifer Delano is meer dan de helft van haar leven ondernemer. Toen ze zeventien was begon ze met freelancen en vier jaar later besloot ze haar eigen PRbureau op te zetten. Sindsdien werkt ze als free publicity expert op dagelijkse basis aan het zichtbaar maken van haar klanten.
Meer over Jennifer DelanoIedereen die voor opdrachtgevers werkt, kent ze: klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn in wat ze willen, eindeloos blijven praten en het maar niet tot een opdracht komt, of omdat ze de facturen niet betalen. De anekdotes over dit soort klanten zijn hilarisch, maar de zakelijke kant is minder leuk.
Zo’n 55 procent van de (MKB-) bedrijven krijgt met oplichting te maken, en veel zzp’ers zijn voor duizenden of tienduizenden euro’s het schip in gegaan. Zorgen dat jou dit niet overkomt, is essentieel voor je onderneming. Met humor én een serieuze ondertoon beschrijft Jennifer Delano in haar boek Nee zeggen loont de zeven ergste soorten klanten. Met herkenbare verhalen uit de praktijk, en belangrijker nog: inclusief een duidelijk overzicht van de hoeveelheid tijd, energie en geld die jij kunt besparen door deze klanten (eerder) de deur te wijzen.
Haar doel: jou leren deze klanten te herkennen, te voorkomen dat je voor hen aan de slag gaat, en zo snel mogelijk, op een professionele manier, uit je klantenbestand te verwijderen. Zodat je je tijd en energie kunt inzetten voor de klanten die wel blij worden van jou én waar jij je enthousiast voor inzet, met plezier en verzekerd van je inkomen.
klantgerichtheid ondernemerschap klantrelaties nee zeggen grenzen stellen freelancen zzp zakelijke communicatie klantselectie financieel management klantcommunicatie klantwaarde tijdmanagement winstgevendheid ondernemersdoel facturatie professionalisering opdrachtgeverschap werkplezier profit first acquisitie cashflow dienstverlening offerteproces opdrachtnemerschap klantprofiel onderhandelen businessmodel mkb prijsstrategie zelfstandig ondernemen persoonlijke ontwikkeling marketing stress bedrijfsgroei klantbehoud verkopen zakelijke ethiek netwerken assertiviteit
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books