Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Marketing Sucks and Sales Too!
VOORDEEL - 44% korting
Marketing Sucks and Sales Too!
Fred Janssen

Na zijn militaire carrière trad Fred in 1985 in dienst als een van de eerste marketingmedewerkers bij Oracle.

Meer over de auteurs
Fred Janssen, Dimphy van Heusden

Marketing Sucks and Sales Too!

De ultieme relatietherapie voor marketing & sales

Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789090332383
1 stem
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, vrijdag in huis
17,50
9,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 44% korting

Samenvatting

Vanuit de perceptie van sales werkt marketing vaak niet. Ze begrijpen niet wat sales nodig heeft, met opmerkingen als: 'Die promoties zijn veel te gecompliceerd en eerlijk gezegd heeft de klant liever korting op het product' en 'De leads die we krijgen zijn van een stel niet-beslissers en ik heb het te druk om die op te volgen' tot resultaat. Kortgezegd: 'MARKETING SUCKS!'

Marketing op zijn beurt zegt: "Die @#% salesmensen snappen het gewoon niet! Waarom produceren we deze geweldige campagnes en content, met superstrakke salestools die niet gebruikt worden? Waarom pusht sales die promotie niet? Waarom volgen ze al die geweldige leads niet op? Eerlijk gezegd: SALES SUCKS! "

De relatie tussen marketing en sales is voor veel bedrijven een uitdaging. De samenwerking tussen de disciplines is vaak ver te zoeken, wat ervoor zorgt dat de uitgegeven (miljarden!) euro’s aan marketing niet altijd het verwachte resultaat opleveren, namelijk: nieuwe klanten.

De verwachtingen die marketing en sales hebben, ten aanzien van elkaar en het resultaat, kan enorm verschillen. Het gebeurt niet zelden dat marketing de gestelde doelen haalt en sales niet, of vice versa. Dit leidt doorgaans tot frustratie tussen de sales- en marketingteams. Die het succes van de onderneming niet ten goede komen, sterker nog: de ondergang kan betekenen.

In 'Marketing Sucks! (And Sales too!)' wordt de ingewikkelde relatie tussen marketing en sales onder de loep genomen, worden er handvatten gegeven voor het verbeteren van de samenwerking en wordt er met praktische, direct toepasbare modellen gezorgd voor een perfect aligned marketing en sales organisatie.

Laat de relatietherapie beginnen.

Specificaties

ISBN13:9789090332383
Trefwoorden:marketing, sales management, verkooporganisatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:104
Uitgever:DNA LTB Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:10-6-2020
Hoofdrubriek:Marketing, Reclame en verkoop

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over Fred Janssen

Na zijn militaire carrière trad Fred in 1985 in dienst als een van de eerste marketingmedewerkers bij Oracle. Hij bekleedde daar verschillende internationale functies binnen zowel communicatie als fieldmarketing. Na 14 jaar werkzaam te zijn geweest bij Oracle maakte hij de overstap naar Genesys. Allereerst werkzaam in EMEA, daarna als VP Global Field Marketing op het hoofdkwartier in de VS. Na terugkeer uit Amerika was hij werkzaam bij FileNet. Ook daar was hij verantwoordelijk op internationaal niveau voor demand creation en awareness. Na de overname van FileNet door IBM werd hij aangetrokken door EMC. Vanuit het Europese hoofdkantoor in de UK leidde hij fieldmarketingactiviteiten voor EMEA. Na EMC was Fred werkzaam bij KOFAX en Kronos. Op dit moment is hij werkzaam bij Graydon als onafhankelijk consultant binnen (ICT) fieldmarketing met als focus sales enablement en marketing & sales alignment. Naast deze werkzaamheden is hij actief als Luitenant-Kolonel (reservist) bij de Koninklijke Landmacht, waar hij medeverantwoordelijk is voor de marketing van het project adoptieve krijgsmacht.

Andere boeken door Fred Janssen

Bekijk alle boeken

Over Dimphy van Heusden

Na haar studie Communicatie & Journalistiek in Utrecht, later gevolgd door NIMA B en NIMA C en een Master in Merkmanagement in Groningen, begon Dimphy haar carrière bij een reclamebureau waar ze verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van leadgenererende campagnes voor verschillende nationale en internationale accounts. Daarna werkte ze als marketeer bij onder andere Ernst & Young en Achmea. In 2012 verliet ze het corporate bedrijfsleven om haar eigen content marketingbureau op te zetten: DNA\LTB. Dit bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van content en leadgenererende campagnes voor IT- en Techbedrijven. Daarnaast geeft Dimphy workshops en trainingen op het gebied van marketing & sales alignment, contentmarketing, buyer persona & buyer journey ontwikkeling en branding & positionering.

Andere boeken door Dimphy van Heusden

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

De invloeden op de relatie tussen marketing en sales 11
De veranderde relatie tussen marketing en communicatie 11
De veranderde relatie tussen marketing en de markt 13
De veranderde relatie tussen sales en de markt 16
De veranderde relatie tussen marketing en sales 17

Het Cartridge Marketing Model 19
Van markt naar klant – de afnemende rol van marketing en de toenemende rol van sales 22
De salescyclus – sales is niet langer een taak van sales alleen 22
De pre-salescyclus – het proces voordat er kansen kunnen worden gecreëerd 23
De salescyclus - laat de klanten maar komen 26
De post-salescyclus - practice what you preach 31
Case story - introductie op C-Level 34
Buyer journey, de reis die de markt aflegt richting aankoop 35
Buyer journey vs. Customer journey 37
Van funnel naar flywheel 38
Cartridges - de juiste tools in iedere fase 42
Marketing intelligence 45
Productmarketing 46
Branding 47
Demand creation 48
Sales enablement 48
Upsell en cross sell 49
Customer intimacy 49

Marketing & sales: de verloving 51
Relatie tot bedrijfsresultaat 51
Positie van marketing 52
Veranderende verhoudingen 53
Verschillende karakteristieken 54
Status quo 58
Gedefinieerde relatie 61
Sales playbook 62
Wat levert het op? 63

Het opstellen van de huwelijkse voorwaarden 65
Marketing en sales rhythm 66
Planning 67
De handshake 70
Stakeholders 75
Case story - less is more! 77

De dagelijkse praktijk 79
Marketing program framework 79
Marketing deployment 81
Channel enablement 84
Conciërge marketing 87
Verschil tussen conciërge marketing en traditionele outsourcing 89
Uitvoering van conciërge marketing 89
Case story - ik vind jullie een prachtig bedrijf 90

De gouden regels voor een gelukkig huwelijk 93
Vier fundamentele stappen voor marketing en sales alignment 93
Zorg voor een proces voor het maken van content 97
Deel marketingcampagnes met sales 97
Help om de expertise van jouw sales onder de aandacht te brengen 98
Maak jezelf (of een andere marketeer) beschikbaar voor gesprekken 98
Optimaliseer de bedrijfspresentaties en demo’s 98
Organiseer sales resources op één locatie 99

Afsluiting 101
Bronvermelding 102
Begrippenlijst 102

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99
  • Expeditie Kennisfestival
    Rudie Jansman
    Expeditie Kennisfestival
    € 19,50
  • Content & AI
    Antal de Waij
    Content & AI
    € 44,99
  • ChatGPT als tweede Brein
    Martin van Kranenburg
    ChatGPT als tweede Brein
    € 29,95
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing Sucks and Sales Too!

        Marketing Sucks and Sales Too!
        Fred Janssen , Dimphy van Heusden
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Marketing Sucks and Sales Too!

        Verwijder uw beoordeling