
Lees verder
Ondernemer, spreker en hoofdauteur van de wereldwijde bestseller 'Business Model Generatie'
Meer over de auteurs‘Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.’
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generation'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen.
Het Waardepropositie Canvas is perfect geïntegreerd in het Businessmodel Canvas en de Environment Map, twee tools die uitvoerig zijn besproken in het eerder ook in het Nederlands verschenen boek 'Business Model Generation'. Samen vormen ze de basis van een compleet pakket managementtools.
Kijk op de Strategyzer voor meer online studiematerialen. De Strategyzer bevat oefeningen, tools, templates, posters etc.
waardepropositie value proposition canvas klantprofiel pijnpunten voordelen klanttaken ondernemerschap value map pijnverzachters voordeelverschaffers fit experimenteren business model businessmodel business model canvas minimal viable product (mvp) klantwensen strategie productontwikkeling innovatie klantgerichtheid design thinking business model fit hypothesegedreven problem-solution fit product-market fit feedback risicovermindering organisatieverandering testen prototyping visueel denken iteratie klantsegmenten jobs-to-be-done splittest b2b waardeproposities meetbaar maken klantsegmentatie gedeelde taal meervoudige fit klantonderzoek platformmodellen teamwork ondernemen marktvalidatie marketingstrategie productstrategie creativiteit continue verbetering lean startup klantbeleving empathie functionaliteit marktonderzoek bedrijfsontwikkeling besluitvorming validatie workshops concurrentievoordeel visualisatie klantcontextualiteit brainstorming