
Lees verder
Marc Andrews is a psychologist, art director and designer. He holds a master’s degree in Behavioural Science and a Master of Arts in Graphical/Editorial Design.
Meer over de auteursWe zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het al hebben gekocht (sociale bewijskracht), door er quotes op te zetten van belangrijke wetenschappers (autoriteit), door een erotische afbeelding op het omslag te zetten (seks), door te zeggen dat het heel zielig voor het boek zou zijn als je het niet zou kopen (antropomorfisme), door humor te gebruiken of door te zeggen dat het helemaal geen boek is (disruptie). En dan hebben we nog maar 7 van de 33 technieken genoemd die in dit boek beschreven worden en waarmee je gedrag en gedachten kunt beïnvloeden.
In dit boek worden de 33 krachtigste psychologische beïnvloedingstechnieken uitgelegd aan de hand van succesvolle reclamecampagnes. De auteurs, drie wetenschappers met ervaring in de reclamewereld, laten precies zien hoe gedrag op bewust en onbewust niveau wordt beïnvloed. En je leert hoe je deze wetenschappelijk bewezen technieken ook zelf toe kunt passen. Dit boek opent je de ogen voor de wondere kunst van het overtuigen. Gegarandeerd.
psychologie beïnvloedingstechnieken marketing reclame communicatie consumentengedrag overtuigingstechnieken visuele communicatie verkopen reclamepsychologie sociale beïnvloeding verleiding persuasieve communicatie gedragsverandering besluitvorming onbewuste processen cognitieve biases gedragskunde framing sociale psychologie klare taal weerstand erkennen onbewuste beïnvloeding neuromarketing brein social proof basisbehoeften cognitieve shortcuts consumentenpsychologie autoriteit schaarste reciprociteit sociale bewijskracht emotionele marketing marketing communicatie compliance verleidingsfactor implementatie-intenties metaforen antropomorfisme aantrekkelijkheid merkbeleving betrouwbaarheid humor consumentenbewustzijn seks visual design autonomie-illusie winst-verliesframing nudging disrupt & reframe ethiek cialdini associatief leren astroturfing altercasting subliminale beïnvloeding doublespeak systeembehoeften