
Lees verder
Daniel H. Pink is bestsellerauteur en geeft les over economische hervormingen en het veranderende arbeidsklimaat aan organisaties en universiteiten over de hele wereld.
Meer over Daniel PinkEen cabaretier op het podium, freelancers die hengelen naar een opdracht, docenten die een leerling bij de les willen houden - iedereen verkoopt iets. Het is voor sommigen een vies woord, maar dat komt volgens Daniel Pink doordat het beeld dat we erbij hebben achterhaald is: 'verkopen' is tegenwoordig veel meer 'overtuigen, enthousiasmeren, meekrijgen'. Daarmee is verkopen iets van iedereen geworden.
De drie essentiële vaardigheden voor dit 'nieuwe verkopen' zijn empathie (begrijpen wat de ander echt nodig heeft), weerbaarheid (omgaan met afwijzing) en helderheid (probleemdefinitie wordt belangrijker dan probleemoplossing). De kunst van improvisatie blijkt daarvoor een van de belangrijkste technieken te zijn.
Ook in dit boek weet Pink wetenschap, ervaring en praktische toepasbaarheid weer tot een fascinerend geheel te smeden. 'Verkocht!' zal bij iedereen die zijn overtuigingskracht wil versterken onvermoede talenten aanboren.
verkopen overtuigen persuasieve communicatie communicatie beïnvloeden non-sales selling persoonlijke effectiviteit afstemming helderheid persoonlijk drijfvermogen pitchen psychologie dienen improviseren overtuigingstechnieken klantgerichtheid sociale psychologie informatie-asymmetrie ondernemerschap perspectief nemen marketing empathie strategische mimicry uitleggende stijl digitale transformatie communiceren storytelling positiveitsratio caveat venditor ambivertie probleemidentificatie abc van verkopen elevator pitch persoonlijke ontwikkeling probleemvinden ondervragend tegen jezelf praten informatiesymmetrie authentieke communicatie transparantie ed-med sociale cartografie flexibiliteit waardecreatie vraagpitch rijmende pitch positieve ratio pixarpitch onderwerpregelpitch twitterpitch rijmpitch dienend verkopen twitter pitch one-word pitch curatie emotioneel intelligente bordjes subject line pitch sociale bewijskracht framing upserven heckle and chide verkoopcommissie