Lees verder
Daniel H. Pink is bestsellerauteur en geeft les over economische hervormingen en het veranderende arbeidsklimaat aan organisaties en universiteiten over de hele wereld.
Meer over Daniel PinkVerkocht!
Over beinvloeden, overtuigen en verleiden
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789047005896Samenvatting
Een cabaretier op het podium, freelancers die hengelen naar een opdracht, docenten die een leerling bij de les willen houden - iedereen verkoopt iets. Het is voor sommigen een vies woord, maar dat komt volgens Daniel Pink doordat het beeld dat we erbij hebben achterhaald is: 'verkopen' is tegenwoordig veel meer 'overtuigen, enthousiasmeren, meekrijgen'. Daarmee is verkopen iets van iedereen geworden.
De drie essentiële vaardigheden voor dit 'nieuwe verkopen' zijn empathie (begrijpen wat de ander echt nodig heeft), weerbaarheid (omgaan met afwijzing) en helderheid (probleemdefinitie wordt belangrijker dan probleemoplossing). De kunst van improvisatie blijkt daarvoor een van de belangrijkste technieken te zijn.
Ook in dit boek weet Pink wetenschap, ervaring en praktische toepasbaarheid weer tot een fascinerend geheel te smeden. 'Verkocht!' zal bij iedereen die zijn overtuigingskracht wil versterken onvermoede talenten aanboren.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Daniel Pink
Inhoudsopgave
Deel 1: Wedergeboorte van de verkoper
1. Iedereen is tegenwoordig verkoper
2. Ondernemerschap, flexibiliteit en Ed-Med
3. Van caveat emptor naar caveat venditor
Deel 2: Hoe te zijn
4. Afstemming (attunement)
5. Persoonlijk drijfvermogen (buoyancy)
6. Helderheid (clarity)
Deel 3: Wat te doen
7. Pitchen
8. Improviseren
9. Dienen
Dankwoord
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan